Matematika

Nová matematika v 1. ročníku

 

Od školního roku 2011 - 2012 se naši prvňáčci budou učit matematiku jinak než jejich starší spolužáci. Žáci používají pracovní sešity nakladatelství FRAUS. Čím se tyto učebnice liší od ostatních? Co přinášejí nového?

 

K jednotlivým poznatkům se žák dopracovává z mnoha různých stran.
Již od 1. ročníku se žák setkává se situacemi, na jejichž základě v budoucnu vyvodí tak zásadní pojmy, jako jsou zlomek, záporné číslo, obsah obrazce atd.
Výuka je rozvržena přiměřeně, s ohledem na každého žáka tak, že nedochází u žáků ke strachu z nezvládnutí náročných úloh.

 

Někteří učitelé namítají, že učebnice nabízí málo možností k nacvičení rutinní počtářské dovednosti. Pokud se podrobněji podíváme na úlohy, které jsou žákům předkládány, najdeme v nich velké množství příležitostí k takovému procvičování. Rozdíl spočívá pouze v tom, že je forma zápisu těchto úloh dosti odlišná od tradičních „ sloupečků“. Právě tato zvláštní forma žáky nejen rozvíjí, ale také inspiruje a umožňuje jim, aby poznali základní spojitosti v různých situacích.

 

V pracovních sešitech žáci najdou další matematické pomůcky, např. vylamovací číslice, kolečka, čtverce, trojúhelníky v šesti různých barvách, mince, dále dva sčítací čtverce, čtvercovou síť. Ve třídě při vyučování používají krokovací pás či sadu barevných krychlí. Z krychlí stavějí podle předlohy různé stavby, čímž si rozvíjejí prostorovou představivost.

 

Domnívám se, že „nová matematika“ je právě tou správnou cestou k zefektivnění vyučování.

 

 

Zde najdete doporučená videa -  (autor: nakladatelství Fraus) k naší matematice :-) např. krokování, autobus, krychlové stavby atd..

     

 Matematika 1 Krokovací pás 5-3.mp4 (2,2 MB)

Matematika 1 Krychlové stavby.mp4 (6 MB)

Matematika 3 Groše.mp4 (2,9 MB)

Matematika 3 Indická násobilka.mp4 (2,4 MB)

Matematika 3 Zaokrouhlování.mp4 (2,4 MB)